Baiba Martinsone
 
 Dr.psych. ­

    Amati: Profesore, vadošā pētniece
    Nodaļa: Psiholoģijas nodaļa
    E-pasts: baiba.martinsone@lu.lv 

Vada psiholoģiskās izpētes kursus un pārraudzības prakses klīniskās un skolu psiholoģijas nozarēs maģistra studiju programmā. Izveidojusi studiju kursus par sociāli emocionālo mācīšanos visos pedagogu studiju līmeņos. Vada doktora disertācijas klīniskās un attīstības psiholoģijas nozarēs.

Kā vadītāja un dalībniece aktīvi iesaistās pati un iesaista maģistratūras un doktorantūras programmu studentus starptautiskos zinātniskos projektos.

  • Erasmus+ projekts “Teaching to be: Supporting teachers’ professional growth and wellbeing in the field of social and emotional learning (626155-EPP-1-2022-2-LT-EPPKA3-PI-POLICY), vecākā eksperte, vadošā pētniece
  • Dzīve ar COVID-19: Novērtējums par koronavīrusa izraisītās krīzes pārvarēšanu Latvijā un priekšlikumi sabiedrības noturībai nākotnē (COVIDzīve) Nr. VPP-COVID-2020/1-0013 LU pētnieku grupas vadītāja, vadošā pētniece
  • Erasmus+ projekta “Garīgās veselības veicināšana skolās” (“Promoting Mental Health at Schools”), projekta identifikācijas Nr. 606689-EPP-1-2018-2-IT-EPPKA3-PI-POLICY, LU reģistrācijas Nr. ZD 2019/20787) projekta vadītāja, vadošā pētniece
  • Starptautiskas pētnieku iniciatīvas “Development and multi-national adaptation of School Cogngruity survey” (vada Kalifornijas universitāte ASV) vadītāja Latvijā, pētniece
  • Starptautiskas pētnieku iniciatīvas “Covid-19 pandēmijas izraisītais stress un tā pārvarēšana ģimenēs ar bērniem” (vada Tokijas Seitoku universitāte) vadītāja Latvijā, pētniece

Regulāri uzstājas starptautiskās zinātniskās konferencēs un nacionāla mēroga pasākumos. Autoru kolektīvā izstrādājusi programmas "Sociāli emocionālā mācīšanās", „Atbalsts pozitīvai uzvedībai“, “Garīgās veselības veicināšana skolās”. Viena no Vekslera intelekta testa klīniskās interpretācijas rokasgrāmatas autorēm.

Sertificēta klīniskās un veselības, izglītības un skolu, un konsultatīvās  psiholoģijas jomās. Psihologs-pārraugs klīniskajā un veselības un izglītības un skolu psiholoģijā. Psihologu ētikas komisijas locekle.

Martinsone, B. & Stokenberga, I. (2021). Parents’ perspective on distance learning at home during COVID-19 related restrictions in Latvia. Distance Learning in Pandemic Discourse In: Distance Learning in Pandemic Discourse. Monograph. Routledge

La Salle, T. P., Rocha-Neves, J., Jimerson, S., Di Sano, S., Martinsone, B. … & Zvyagintsev, D. (2021). A Multi-National Study Exploring Adolescent Perceptions of School Climate and Mental Health Problems. School Psychology Quarterly. DOI: 10.1037/spq0000430 (SCOPUS)

Miltuze, A., Sebre, S., & Martinsone, B. (2020). Consistent and Appropriate Parental Restrictions Mitigating Against Children's Compulsive Internet Use: A One-Year Longitudinal Study. Technology, Knowledge and Learning. DOI: 10.1007/s10758-020-09472-4 (Web of Science)

Martinsone, B., Ferreira, M., & Talic, S. (2020). Teachers’ Understanding of Evidence of Students’ Social Emotional Learning and Gains of Monitored Implementation of SEL Toolkit. Journal of Education Culture and Society, 11(2), 157–170. https://jecs.pl/index.php/jecs (Web of Science)

Ferreira, M., Martinsone, B. & Talic, S. (2020). Promoting Sustainable Social Emotional Learning in Schools Through Relationship-Centered Learning Environment, Teaching Methods and Formative Assessment Journal of Teacher Education for Sustainability, 22(1), 21–36. DOI: 10.2478/jtes-2020-0003 (SCOPUS)

Elsiņa, I. & Martinsone, B. (2020). Interpersonal Relationship Aspects as Perceived Risk and Social Support Factors in a Clinical Sample of Adolescents with Depression. Journal of Relationships Research, 11, E1. doi:10.1017/jrr.2019.20 (SCOPUS)

Martinsone, B., Vilciņa, S. (2017). Teachers’ Perceptions of Sustainability of the Social Emotional Learning Program in Latvia:  A Focus Group Study. Journal of Teacher Education for Sustainability, 19 (2), 5–20. DOI: 10.1515/jtes-2017-0011 (SCOPUS)

Martinsone, B., Damberga, I. (2017). Qualitative Analysis of Teachers’ Written Self-Reflections After Implementation of Social Emotional Learning Program in Latvia. International Journal of School and Educational Psychology, 5 (4), 215–225. (SCOPUS)

DOI: 10.1080/21683603.2016.1225236 Published online 2016. dx.doi.org/10.1080/21683603.2016.1225236 

Martinsone, B., Vilciņa, S. (2017). Teachers’ Perceptions of Relationship Enhancement upon Implementation of the Social Emotional Learning Program in Latvia:  Focus Group Study. Journal of Relationships research, 8. Special Edition of Social Emotional learning in Conjunction with the International School Psychology Association, Cambridge University press. (SCOPUS) doi.org/10.1017/jrr.2017.14