Inga Stangaine
 
 Dr.paed.­­­ ­

    Amati: docente, profesionālās bakalaura studiju programmas “Sākumizglītības skolotājs” programmas direktore
    Nodaļa: Pirmsskolas un sākumizglītības nodaļa
    E-pasts: inga.stangaine@lu.lv 

Pētniecības darba tematika: skolotāju profesionālā darbība pirmsskolā, veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas pirmsskolā, bērnu rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte pirmsskolā.

Studiju kursi:

  • Izgl1030 Rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte
  • Izgl1026 Veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas
  • IzglR008 Prakse I (Sākumizglītības skolotāja prakse)
  • MSZV7P_a Kvalifikācijas prakse pirmsskolā
  • MSOE50_e Bērna izglītības saturs pirmsskolā: sporta metodika
  • MS0W_b Rotaļa teorijā un praksē

Studiju procesā tiek vadīti un recenzēti maģistra, bakalaura, kvalifikācijas darbi.

 

Starptautisko pētījumu projektu dalībnieks vai vadītājs

Dalībniece (2014. – 2017.) Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētais projekts, "Latvian language in monolingual and bilingual aquisitions: tools, theories and applications" ("Latviešu valodas monolingvāla un bilingvāla apguve: rīki, teorijas un lietojums. Projekta reģistrācijas numurs: Nr. NFI/R/2014/053

Latvijas vai starptautisko projektu un programmu ekspertu padomju, komisiju loceklis 

  • Eksperts (2021) Studiju programmu fragmentācijas samazināšana LiepU 8.2.1.0/18/I/002 Programmu aprobācija 
  • Eksperts (2019) Studiju programmu fragmentācijas samazināšana LiepU 8.2.1.0/18/I/002 Programmu sagatavošana licencēšanai 
  • Eksperts (2019) projektā Nr.8.3.1.1/16/I/002 "Kompetenču pieejā balstīta vispārējās izglītības satura aprobācija un ieviešana mācību saturā," apakšdarbība Vadītas mācības pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājiem Valsts Izglītības satura centrs
  • Eksperts (2016 – 2018) projektā Nr.8.3.1.1/16/I/002 "Kompetenču pieejā balstīta vispārējās izglītības satura aprobācija un ieviešana mācību saturā," apakšdarbība 5.4.Vadītas mācības pirmsskolas izglītības iestāžu vadošajam administrācijas personālam (vadītāji, vadītāju vietnieki, metodiķi). Valsts Izglītības satura centrs/ Latvijas Universitāte
  1. Stangaine, I., Augstkalne, D. Pedagogical process facilitating physical activity of pre-schoolers / Inga Stangaine, Dace Augstkalne. References: p.628 // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2019. gada 24.-25. maijs, Rēzekne = Society. Integration. Education: Proceedings of the International Scientific Conference, May 24-25, 2019, Rēzekne / Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. Izglītības, valodu un dizaina fakultāte Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija,2019.Vol.2,p.619-628.  URL: journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/3807/3783 ISSN 1691-5887. ; 
  2. Stangaine, I. Augstkalne,D. Pre-schooler questions encouraging cognition / Inga Stangaine, Dace Augstkalne. // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība: Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2018. gada 25.-26. maijs = Society. Integration. Education: Proceedings of the International Scientific Conference, May 25th-26th, 2018 / Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. Izglītības, valodu un dizaina fakultāte Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2018 Vol. 2, p.[641]-651 : tab. dx.doi.org/10.17770/sie2018vol1.3310 ,URL: journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/3310/3050 ISSN 1691-5887. ; 
  3. Anspoka, Z., Stangaine, I. Bilingvālu bērnu runas izpēte: Veltas Rūķes-Draviņas pētījumi un projekta "Latviešu valodas monolingvāla un bilinvāla apguve: rīki, teorijas un lietojums" rezultāti = The Survey of Bilingual Children's Speech: The Research by Velta Rūķe-Draviņa and the Results of the Project Latvian Language in Monolingual and Bilingual Acquisition: Tools, Theories and Applications / Zenta Anspoka, Inga Stangaine. Literatūra: 54.-56.lpp. // Bērnu valoda Latvijā 21. Gadsimtā. Rīga: Zinātne, 2017. 3.sēj.,42.-55.lpp.,URL: www.lamba.lv/attachments/Bernu_valoda_2017.pdf ISBN 9789934549410. ;
  4. Anspoka, Z., Stangaine, I. Divvalodīga bērna ieguvumi: teorija un prakse = Bilingual advantage in children: theory un practice / Zenta Anspoka, Inga Stangaine. // Bērnu valoda Latvijā 21. gadsimtā. Rīga: RaKa, 2016. 2. sēj., 07.-118. lpp., URL: www.lamba.lv/attachments/publications_final/1_Bernuvaloda_2_LAMBA_RAKA_2016.pdf ISBN 9789984463476.;
  5. Stangaine, I. Pirmsskolas vecuma bērna valodas apguves nozīme komunikācijā = The importance of pre-school children language acquisition on communication / Inga Stangaine. // Bērnu valoda Latvijā 21. gadsimtā. Rīga: RaKa, 2016. 2. sēj., 175.-198.lpp.,URL:https://www.lamba.lv/attachments/publications_final/1_Bernuvaloda_2_LAMBA_RAKA_2016.pdf ISBN 9789984463476.; 
  6. Stangaine, I. Preschooler’s Dialogue Speech Development of the Play. State Higher Educational Establishment, Vul Sukhomlynskono 30, Pereyaslav- Khmelntskyi, 08400, Ukraine, Pages: 203-217, Published: 2016, Web of Science Categories:Linguistics
  7. Stangaine, I. Pirmsskolas vecuma bērna sarunvaloda rotaļās = Colloquial Speech of Preschool-Age / Inga Stangaine. Literatūra: 202.-203.lpp. // Bērnu valoda Latvijā 21. gadsimtā Rīga: Zinātne, 2015. 185.-203. lpp. ISBN 9789984879895. 
  8. Stangaine, I. Bērna dzīvesdarbība rotaļā / Inga Stangaine. Literatūra: 48.-50.lpp. // Bērna sasniegumu veicināšana pirmsskolā / Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija. Pirmsskolas pedagoģijas katedra Rīga: RaKa, 2015. 24.-51. lpp. ISBN 9789984463209.; 
  9. Stangaine, I. Bērna komunikatīvās kompetences attīstība. Monogrāfija / Inga Stangaine, Dzintere Daina, Dace Augstkalne. Rīga: RaKa, 2014. 245 lpp.: diagrammas, shēmas, tabulas; 22 cm. (Pedagoģiskā bibliotēka. Teorija. Pieredze. Prakse.). Bibliogr: 239.-245. lpp. ISBN 9789984463032.