Inguna Karlsone
 
 Dr.paed., mg.prof. arch.­­­ ­

    Amati: Docente, projekta koordinatore (Akadēmiskā personāla atjaunotne un kompetenču pilnveide Latvijas Universitātē)
    Nodaļa: Mākslas un tehnoloģiju nodaļa
    E-pasts: inguna.karlsone@lu.lv

Akadēmiskā darbība

Kopš 2008.gada strādā Latvijas Universitātē Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē profesionālā bakalaura studiju programmā „Māksla”, (ievēlēta par docenti 2018.g.); kopš 2020. gada arī profesionālā bakalaura studiju programmā „Skolotājs” un maģistra studiju programmā „Tehnoloģiju inovācijas un dizains izglītībai". Inguna Karlsone ir studiju virziena “Mākslas” studiju padomes sekretāre, PPMF Pētījumu ētikas komisijas locekle.

Izstrādāti 8 studiju kursi ar profesionālo dizaineru un skolotāju sagatavošanu saistītām programmām. Docē kursus: Arhitektūras pamati (I-IV), Universālais dizains, Pētnieciskā prakse II, Profesionālā prakse dizainā (I-III) - profesionālajā bakalaura studiju programmā „Māksla”; Vides dizaina projektēšana I, Vides dizaina projektēšana II - profesionālajā bakalaura studiju programmā „Skolotājs”; Universālais dizains izglītības vidē - maģistra studiju programmā „Tehnoloģiju inovācijas un dizains izglītībai".

Radošā darbība

Piedalījusies LU PPMF, Daugavpils Universitātes un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas docētāju radošo darbu izstādēs "Tauriņa efekts" 12/02/2020-12/03/2020  un "Tuvumā" 12/02/2019-18/03/2019  Rīgā.

Arhitekta prakses ietvaros izstrādāti vairāk kā 30 dzīvojamo māju jaunbūves un rekonstrukcijas projekti Latvijā.

Ārpus akadēmiskās telpas

Kopš 1992. gada - Latvijas Arhitektu savienības biedre un sertificēta arhitekte.

Kopš 2018. gada - biedrībā „Mūžizglītības un kultūras institūts „Vitae” ;

 

2020-2021 Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena "Izglītība, pedagoģija un sports" studiju programmas, ESF, vadošais eksperts, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte.

2020-2020 “Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” ESF projekta Nr. 8.3.6.2. “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros, eksperts.

2020-2020 Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai (konferences) ERAF, eksperts.

2019-2019 Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai (konferences) ERAF, eksperts.

2018-2022 Akadēmiskā personāla atjaunotne un kompetenču pilnveide Latvijas Universitātē ESF, projekta koordinators

2018-2018 OECD valstu Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma (PISA), testa administrators.

2018-2018 Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai (konferences) ERAF, eksperts.

2017-2020 Starpreģionu sadarbības programmas INTERREG EUROPE 2014.-2020.gadam ietvaros projekts Nr.PGI02083 “Innovation for design”, darba grupas loceklis (no Latvijas puses).

  1. Karlsone, I.(2019). Vizuālizpratne kā redzējums = Visual Literacy as a Vision. Avotiņa, A. Vizuālizpratne kā 21.gadsimta kompetence = Visual Literacy as 21st-century Competence. Riga: University of Latvia, 2019, 63.-72.lpp. ISBN 9789934527555.
  2. Karlsone, I. (2015). Pedagogic Principles to Develop Design Students' Spatial Abilities in the Study Process. Proceedings of INTCESS15- 2nd International Conference on Education and Social Sciences, 2-4 February 2015, Istanbul, Turkey lpp.717-723, URL: www.ocerint.org/intcess15_e-publication/papers/230.pdf ISBN 9786056445323.
  3. Karlsone, I. (2015). The Principles of Universal Design for Learning Implementation in Design Study Process. Proceedings of 3rd Annual International Conference on Cognitive - Social, and Behavioural Sciences (icCSBs); Kyrenia, 2015 Volume 2, p.106-113,
    URL:http://healthspace.asia/events/3rd-annual-international-conference-on-cognitive-social-and-behav ISSN 2357-1330 
  4. Karlsone, (2014). Dizaina studentu telpas uztveres veicināšana studiju procesā = The Facilitation of Design Students’ Spatial Perception in Study Process. Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. Volume II, May 23th-24th, 2014, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2014, 434.–444. lpp.,
    URL.: https://pdfs.semanticscholar.org/5b6f/9b53adc19fcf6698df756a5d56b2024b9760.pdf 
  5. Karlsone, I. (2013). Implementation of Universal Design for Learning principles for Development of Spatial Visualization Skills of Students. Universal Learning Design. Collection of abstracts of the 3rd International conference, February 11th-15th, 2013, Brno: Masaryk University, 2013, 30.-32. lpp.
    URL.:http://www.uld-conference.org/past-events/brno-2013/paper-details?paper=294