Gunta Siliņa-Jasjukeviča
 
 Dr.paed.­­­ ­

    Amati: asociētā profesore, LU Pedagoģijas zinātniskā institūta pētniece
    Nodaļa: Pirmsskolas un sākumizglītības nodaļa
    E-pasts: gunta.silina-jasjukevica@lu.lv 

Latviešu valoda, tās metodika sākumskolā I (3 KP), B daļa.

Latviešu valoda, tās metodika sākumskolā II (3 KP), B daļa.

Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: Literatūra, tās metodika sākumskolā (2 KP), B daļa.

Latviešu valodas un literatūras mācību saturs un metodika 1.-6.klase (6 KP), B daļa.

Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: Tradicionālā kultūra (1 KP), B daļa.

Folklora: saturs un metodika pirmsskolā un sākumskolā (2 KP), C daļa

 

No 2019.g. līdz šim brīdim pētniece ERASMUS+ projekta “Mans HUB – tiešsaistes repozitorijs iekļaujošām labajām praksēm, resursiem, resursiem, metodikai lietošanai formālajā un neformālajā izglītībā” (Nr. 604454-EPP-1-2018-1-LV EPPKA3-IPI-SOC-IN).

No 2020.g decembra līdz 2021.g. dcembrim pētniece LU pētniecības projektā ,,Cilvēks un tehnoloģijas, izglītības kvalitāte (LU PPMF Pedagoģijas zinātniskā institūta zinātniskās darbības organizatoriskais un tehniskais nodrošinājums” (LĪg. Nr. A69-DL/1101).

2020.g.septembra - 2021.g. februārim vadošais eksperts Studiju attīstības un pārvaldības pilnveides programmā projektā ,,Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena ,,Izglītība, pedagoģija un sports studiju programmas” (Līg. 8.2.1.0/18/18/I/004 LU reģ. Nr. ESS2018/283)

No 2019.g decembra līdz 2020.g. dcembrim pētniece LU pētniecības projektā ,,Cilvēks un tehnoloģijas, izglītības kvalitāte (LU PPMF Pedagoģijas zinātniskā institūta zinātniskās darbības organizatoriskais un tehniskais nodrošinājums” (Līg. Nr. A69-DL/1101).

No 2018.g. līdz 2019.g. eksperte ESF/ VISC projektā Nr. 8.3.1.1/16/I/002 “Kompetenču pieeja mācību saturā”  (iepirkums Nr. ESS2017/212).

No 2017.g līdz 2019.g. eksperte VISC projektā ,,Autorrisinājumu un pielietojamo pedagoģisko rīku nodrošinājums vispārējās izglītības iestādēm” (iepirkuma Nr. VISC 2017/22).

2019. g. aprīlī dalībniece TEN-2019 projekta "Innovative and sustainable aesthetic methods for citizenship education, Nordic and Baltic perspective (ISAMCE), Part 3: Sisterhood & brotherhood – solidarity (Līguma Nr. NPHE-2018/10167) Stokholmas Universitātē Zviedrijā.

2018.g. aprīlī  dalībnieceTEN-2018 projekta "Innovative and sustainable aesthetic methods for citizenship education, Nordic and Baltic perspective (ISAMCE), Part 2: Equality. (Līguma Nr. NPHE-2017/10113) Īslandes universitātē Reikjavīkā, Īslandē.

2017.g. oktobrī dalībniece Baltic University programme for University Teachers EduBalt projekta ,,Developing Capacity for Teaching Sustainable Development in the Baltic Sea region” Līgatnē, Latvijā.

u.c.

Tradīciju kopas ,,RADI” vadītāja.

2016.g. Latvijas oficiālās delegācijas pārstāve CIOFF Pasaules folkloriādē Meksikā. 

Mācību grāmatu un metdisko līdzekļu veidošana.

 

Latvijas Zinātnes padomes eksperte.

Valsts Kultūrkapitāla fonda Tradicionālās kultūras nozares eksperte, Tradicionālās kultūras nozares prieksšēdētājas vietniece.

Rīgas Stradiņa universitātes vecākā pasniedzēja.

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra, Latvijas Pašvaldību mācību centra, Zvaigzne ABC Skolu Informācijas centra tālākizglītības kursu programmu lektore.

 
  1. Briška, I., Siliņa-Jasjukeviča, G. (2020) Promoting the Cultural Understanding of a Student in a General Education School: Teachers’ Experiences and Challenges, Acta Paedagogica Vilnensia, 450, pp. 30-41. doi: 10.15388/ActPaed.45.2. Raksts indeksēts Scopus.
  2. Briška, I., Siliņa-Jasjukeviča, G. (2020). Cultural aspects of sustainable development in teacher education, Acta Universitatis Latviensis, Human, Technologies and Quality of Education, 2020 (edited by Linda) p.78.-88. DOI: 10.22364/htqe.2020.06
  3. Siliņa-Jasjukeviča, G., Briška, I. and Juškevičienė, A. (2019) Regional Cultural Understanding in Teacher Education in Latvia, Lithuania, Norway: Comparative Case Analysis, Acta Paedagogica Vilnensia, 430, pp. 10-24. DOI: 10.15388/ActPaed.43.1. Raksts indeksēts Scopus.
  4. Siliņa-Jasjukeviča, G., Briška, I. (2019) Reflection of pre-service teacher professional performance for promoting transdisciplinary learning in primary school education.  ATEE Spring conference proceedings. Innovations, technologies and research in education, Rīga: University of Latvia. p.301-312.  DOI.https://doi.org/10.22364/atee.2019.itre ISBN 978-9934-18-482-6 Raksts indeksēts Web of Science.
  5. Briška, I., Siliņa-Jasjukeviča, G., Kalēja-Gasparoviča, D. (2019) The Concept of Competence in the Context of Education Reform in Latvia. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION Proceedings of the International Scientific Conference. Volume II, May 24th -25th, 2019. 43-52. 
  6. Siliņa-Jasjukeviča, G., Briška, I. (2018) Realization Of Integrated Learning In Study Practice: Pre-Service Teachers Experiences. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION Proceedings of the International Scientific Conference. Volume II, May 25th-26th, 2018. pp. 74-83. DOI: 10.17770/sie2018vol1.3430 Raksts indeksēts Web of Science.
  7. Siliņa-Jasjukeviča, G. (2017) Respecting Learner's Cognitive Interests in the Process of Choosing a Theme for the Latvian Language Learning in Primary School. RURAL ENVIRONMENT. EDUCATION. PERSONALITY (REEP). Proceedings of the International Scientific Conference. Volume 10, 12th- 13th May, LLU, Jelgava, Latvia, pp. 158-166.  ISSN 2255-808X Raksts indeksēts Web of Science.
  8. Siliņa-Jasjukeviča, G., Rancāne, A. (2016)  Savējais un citādais: tradicionālās kultūras saturs un metodika pamatizglītībā. Via Latgalica: humanitāro zinātņu žurnāls, 8. Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 102.-115.lpp. ISSN: 2500-9591. Raksts indeksēts EBSCO, Central & Eastern European Academic Source collection.  
  9. Siliņa-Jasjukeviča, G. Briška, I. (2016) In-depth cultural studies in multicultural group. Discourse and Communication for Sustainable Education, vol. 7, Rēzekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, pp. 139-148, 2016. ISSN 2255-7547. Raksts indeksēts ERIC, Degruyter

Mācību grāmatas un metodiskie līdzekļi:

  1. Briška, I., Siliņa-Jasjukeviča, G. (2021). Integrētas mācības pamatizglītībā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.
  2. Siliņa-Jasjukeviča, G., Rancāne, A., Briška, I. (2020) Saules gads. Rudenāji. Rīga: Zvaigzne ABC, 260 lpp.
  3. Vienaudžu mācīšanās lasītprasmes veicināšanai pirmsskolā. (2019) Projekts Nr. 8.3.2.2./16/I/001 Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai. Pieejams: https://atbalstsizcilibai.lv/lasit/lasit-uzdevumi/pirmsskolu  

  4. VISC. (2019) Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslāmācību jomaMācību un metodiskais līdzeklis pirmsskolas mācību programmas īstenošanai. ISBN 978-9934-540-29-5 Pieejams: https://mape.skola2030.lv/resources/82 

  5. VISC. (2019) Valodu mācību joma. Mācību un metodiskais līdzeklis pirmsskolas mācību programmas īstenošanai. ISBN 978-9934-540-16-5 Pieejams: https://mape.skola2030.lv/resources/86 
  6. Siliņa-Jasjukeviča, G., Rancāne, A., Briška, I. (2016) Saules gads. Lielā diena. Rīga:Zvaigzne ABC, 268 lpp. ISBN 978-9934-0-5980-3
  7. Siliņa-Jasjukeviča, G., Rancāne, A., Briška, I. (2014) Saules gads. Ziemassvētki. Rīga: Madris, 270 lpp. ISBN 978-9984-31-051-0
  8. Siliņa-Jasjukeviča, Gunta. (2013) Metodiskās pamatnostādnes gadskārtu svētku apguvei pirmsskolā. No: Ceļvedis gadskārtu svētku organizēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Rīga: Latvijas Folkloras biedrība, 2.-10.lpp. ISBN 978-9934-8444-0-9 Pieejams: http://www.folklorasbiedriba.lv/izglitiba2/ 
  9. Siliņa-Jasjukeviča, Gunta (2013). Latvijas novadu dabas un sociokultūras vides pedagoģiskais potenciāls valodas apguvē pirmsskolā un sākumskolā. Valodu mācības pirmsskolā un sākumskolā. Zinātniskā redaktore Z.Anspoka. Rīga: LVA, 28.-39.lpp. ISBN 978-9984-815-84-8