2020. gada janvārī ESF projekta Nr. 8.3.6.2. “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros tika uzsākta pētījuma “Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” pirmās kārtas īstenošana (projekta līguma numurs: 8.3.6.2/17/I/001 (23-12.3e/19/103), tādēļ tajā iesaistītie pētnieki, eksperti un zinātniskie asistenti no 7 augstskolām – LU, LiepU, RTA, RTU, RSU, DU, JVLMA un izglītības uzņēmuma «Lielvārds» ir gatavi atskaitīties IZM par paveikto pirmajos tās darbības mēnešos. 

Lai gan COVID 19 krīze ieviesa korekcijas projekta norises plānā, un nenotika vairāki darba grupas semināri, kā arī tikšanās ar sociālajiem partneriem, pētnieki ir paveikuši uzdevumus, ko šajā posmā bija apņēmušies. Lai sasniegtu pētījuma mērķi – izpētīt studējošo caurviju kompetences (pētniecības, inovācijas, uzņēmējspējas, digitālo, globālo un pilsonisko kompetenci) RIS 3, radošo industriju, sabiedrības pārvaldības un izglītības jomās, ir izanalizēti vairāki desmiti jaunāko pētījumu un trīsdesmit pieci labās prakses piemēri, ir konceptualizētas caurviju kompetences un to izpausmes minētajās profesionālajās jomās, kā arī izveidots caurviju kompetenču struktūru un skolotāju profesionālās kompetences struktūras raksturojošo kritēriju un rādītāju kartējums.

Ir izveidota projekta mājaslapa un zinātniskā asistente Maija Demitere ir radījusi projekta baneri.

Vēl projekta ietvaros šajā laikā ar vērtējumu izcili LU studente Alise Oļesika ir izstrādājusi un aizstāvējusi maģistra darbu “Augstskolas studentu digitālās caurviju kompetences konceptualizācija”, saņemdama arī rekomendāciju studijām doktorantūrā. 

Tāpat 2020. gada 11. jūnijā LU PPMF Dome par zinātniskajiem asistentiem ievēlēja maģistra studiju programmas “Pedagoģija” absolventi Alisi Oļesiku, doktora studiju programmas “Pedagoģija” studentus Gati Lāmu un Agnesi Slišāni, kā arī RTA doktoranti Andu Abuži un LiepU doktoranti Maiju Demiteri. 

Vasarā projektā tiek plānots turpināt darbu pie rezultātu kartēšanas un mērīšanas instrumenta izstrādes, lai jau septembrī un oktobrī varētu uzsākt izstrādātā instrumenta aprobāciju. 

Pētījumu īstenotājs LU PPMF Pedagoģijas zinātniskais institūts, projekta zinātniskā vadītāja ir prof. Zanda Rubene. Pētījuma pirmajā kārtā tiks izstrādāta un aprobēta metodoloģija studējošo kompetenču un to attīstības dinamikas novērtēšanai, tā noslēgsies 2021. gada augustā.

Dalīties