Lai gan akadēmiskā godīguma jēdziens ikdienas izpratnē bieži saistās ar plaģiātisma problēmu studentu darbos, tas aptver daudz plašāku tēmu loku, kas attiecināmi arī uz akadēmisko ētiku, zinātnisko publikāciju un žurnālu drošticamības izvērtēšanu u.c., tādēļ ir būtiski attīstīt akadēmiskās ētikas kultūru.

Šī gada pavasarī vairāki Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes mācībspēki uzsāka dalību tālākizglītības kursā "Akadēmiskais godīgums", lai pilnveidotu savu izpratni par aktuālajām problēmām akadēmiskā godīguma jomā un veicinātu akadēmiskā godīguma īstenošanu studiju procesā un zinātniskajā darbībā.

Tālākizglītības kursa "Akadēmiskais godīgums" saturs ietver astoņas tēmas par akadēmiskā godīguma jēdzienu, galvenajām vērtībām un principiem, to īstenošanu studiju procesā un zinātniskajā darbībā, akadēmiskā godīguma pārkāpumu veidiem un to novēršanu, pētniecības ētiku un ētiku zinātniskās publicēšanās procesā.

Kursa vadītāja - Medicīnas fakultātes asociētā profesore, LU Akadēmiskās ētikas komisijas priekšsēdētāja Signe Mežinska atklāj, ka “kursa ietvaros dalībnieki attīsta prasmi motivēt studējošos īstenot akadēmisko godīgumu studiju procesā, diskutē par problēmsituāciju risināšanu un pilnveido prasmi izprast un kritiski vērtēt akadēmiskā godīguma un pētniecības ētikas problēmas un argumentus.”

Signe Mežinska uzsver, ka “akadēmiskā godīguma kultūras pilnveidošana Latvijas Universitātē ir būtisks uzdevums, kas jāīsteno, sadarbojoties mācībspēkiem, studentiem un zinātniskajam personālam. Galvenā uzmanība šajā procesā ir vērsta uz pārkāpumu novēršanu, balstoties uz izpratni par akadēmiskā godīguma principu un vērtību nozīmi.”

 

Tālākizglītības kurss "Akadēmiskais godīgums" ir izstrādāts ESF fonda projekta "Labākas pārvaldības nodrošināšana Latvijas Universitātē", Nr.8.2.3.0/18/A/019  ietvaros.

Dalīties