Darba uzdevumi otrajā kārtā

1. Veikt padziļinātu teorētisko izpēti:

1.1. uzņēmējspējas un digitālās kompetences īpatnības caurviju un profesionālo kompetenču ietvarā;

1.2. globālās un pilsoniskās kompetences dalījuma vai apvienojuma pamatojumu caurviju kompetenču ietvarā;

1.3. izstrādāt priekšlikumus digitālo pamata prasmju novērtēšanai, mācību vajadzību identificēšanai un plānošanai, t.sk., nosacījumu iekļaušanai valsts akadēmiskās un profesionālās augstākās izglītības standartā;

1.4. izstādāt kompetenču saskaņošanu starp vispārējā, profesionālajā un augstākajā izglītībā izmantotajiem konceptuālajiem caurviju kompetenču modeļiem, ņemot vērā pētījuma 1. kārtā izstrādāto kartējumu;

1.5. izstrādāt rekomendācijas metodoloģijas izmantošanai mūžizglītībā. Rekomendāciju izstrādē jāņem vērā plānotās izmaiņas normatīvajā regulējumā, kas sekmēs elastīgākas personu kompetenču attīstības iespējas, piemēram, modulāras studiju programmas, mikro-apliecinājumi.

 

2. Veikt metodoloģijas pilnveidošanu un īstenot pētījumu:

2.1. aprobēt pedagogu profesionālās kompetences novērtēšanas metodoloģiju un veikt kompetenču attīstības novērtējumu studējošajiem pirms kvalifikācijas “Skolotājs” iegūšanas;

2.2. izvērtēt pētījuma “Vispārējās izglītības, tai skaitā pirmsskolas izglītības pedagogu kompetenču modeļa izstrāde” rezultātu integrācijas iespējas ar izstrādāto kompetenču aprakstu;

2.3. izstrādāt pašnovērtējuma aptaujas saīsināto variantu augstskolām kombinēšanai ar atsevišķas kompetences padziļinātu novērtēšanu;

2.4. izpētīt studējošo caurviju kompetenču attīstības līmeni, ņemot vērā šādus kritērijus: izglītības tematiskās grupas, LKI līmenis, akadēmiskā/profesionālā izglītība, valsts/privātās izglītības iestādes. Pētījuma izlasi veido 2022./2023. akadēmiskajā gadā studijas uzsākušie un 2022./2023.akadēmiskā gadā pēdējā studiju gadā studējošie. Papildus pēdējā gada skolotāju sagatavošanas programmas studējošajiem veikt profesionālo kompetenču novērtējumu.

 

3. Nodrošināt augstskolu personāla profesionālo pilnveidi un rezultātu ilgtspēju:

3.1. Izstrādāt tālākizglītības programmu un studiju materiālus augstākās izglītības iestāžu personāla (prioritāri studiju programmu direktoriem un akadēmiskajam personālam) kompetenču pilnveidei par caurviju kompetencēm, to novērtēšanu un iekļaušanu studiju rezultātos, Caurviju kompetenču novērtēšanas instrumenta izmantošanu studiju rezultātu formulēšanā un novērtēšanā.

3.2. Nodrošināt kompetenču pilnveidi un sagatavot 50 multiplikatorus pētījuma rezultātu ieviešanai augstākās izglītības iestādēs, piemēram, pilotējot digitālās kompetences ieviešanu studiju rezultātos .

3.3. Izstrādāt piecus video materiālus augstākās izglītības iestāžu personāla (prioritāri studiju programmu direktoru un akadēmiskā personāla) pašvadītai profesionālai pilnveidei par Caurviju kompetenču novērtēšanas instrumenta izmantošanu, studiju rezultātu formulēšanu, profesionālās autonomijas novērtēšanai u.c.

3.4. Izstrādāt vadlīnijas pētījuma rezultātu izmantošanai augstākās izglītības iestādēs ar mērķi pilnveidot studiju programmas sasniedzamos rezultātus un studējošo snieguma novērtēšanai;

3.5. Apkopot ārvalstu piemērus par rīkiem un metodēm caurviju kompetenču, t.sk., digitālo kompetenču novērtēšanā;

3.6. Apkopot informāciju un izstrādāt rekomendācijas par ārvalstu resursiem par kompetencēm, t.sk, caurviju kompetencēm augstākajā izglītībā, kompetenču novērtēšanu, studiju programmu dizainu un citām saistītām tēmām.

 

4. Izstrādāt rekomendācijas rīcībpolitikai un priekšlikumus

4.1. augstākās izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas pilnveidošanai t.sk., kompetenču novērtēšanas mērījumu regularitātes optimālā modeļa izveidei;

4.2. studiju programmu un virzienu akreditācijas pilnveidei.

 

5. Izstrādāt priekšlikumus profesijas standarta “Skolotājs” aktualizācijai.