Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (PPMF) profesore Linda Daniela  ir sagatavojusi kolektīvo monogrāfiju “Pedagogies of Digital Learning in Higher Education”, kas tiek izdota Routledge izdevniecībā.

Izglītība kā pārmaiņu nodrošinātāja visu laiku ir izaicināta sagatavot jauno paaudzi tām kompetencēm, kas iespējams būs nepieciešamas izejot darba tirgū. Zināmā mērā izglītības sistēma visu laiku darbojas reformu režīmā, jo ir nepieciešams gan saglabāt nākamajām paaudzēm tās zināšanas, kas evolūcijas gaitā ir uzkrātas, gan paredzēt nākotnes attīstības scenārijus, un radīt iespējas apgūt nākotnē iespējami nepieciešamās kompetences. Līdz ar digitālo tehnoloģiju parādīšanos un to radīto pavērsienu tehnoloģiju izmantošanas iespējās, ir skaidrs, ka izmaiņas ir skārušas arī izglītības vidi, tomēr joprojām ir daudz jautājumu, kā mācīties digitālā vidē, kādas pedagoģijas izmantot, kā nodrošināt, lai mācīšanās digitālā vidē sekmē gan indivīda intelektuālo attīstību, gan sociāli emocionālo attīstību, gan fizisko un sensoro attīstību, tai pat laikā nodrošinot gan indivīda labizjūtu, gan iekļaujošas sabiedrības veidošanos, gan arī sekmējot ilgstpējību visos tās aspektos.

Izglītības vidē, runājot par tehnoloģiju bagātinātu mācīšanos, tiek pieņemts, ka tehnoloģijas kaut ko bagātina. Diemžēl nereti priekšplānā tiek izvirzītas tehnoloģijas, aizmirstot par mācīšanos, kas kaut kādā veidā tiek uzlabota. Biežāk tehnoloģiju bagātināta mācīšanās tiek asociēta kā sinonīms tehnoloģiju lietojumam un tehnoloģiju infrastruktūras pilnveidei mazāk akcentējot mācīšanās sadaļu. Šajā grāmatā ir piedāvātas idejas, kā izmantot digitālos rīkus mācīšanās procesā, lai sekmētu zināšanu pilnveidi.

Grāmatā ir iekļautas 12 nodaļas par digitālajiem risinājumiem augstākajā izglītībā, kuru autori ir tiekušies analizēt zināšanu veidošanas dimensiju, t.i., tehnoloģisko risinājumu iespējas sniegt atgriezenisko saiti. Pastāv arī praktiski piedāvājumi, kas var būt noderīgi ikvienam, kura intereses kaut kādā veidā ir saistītas ar pētniecību vai pētījumu rezultātu apkopošanu, digitālajām atsaucēm, tiešsaistes mācību līdzekļu izmantošanu vai virtuālās realitātes risinājumu izmantošanu vēsturiskās konstrukcijās. Turklāt ir izstrādātas arī idejas, kas veicina radošumu un digitālo tehnoloģiju izmantošanu mūzikas izglītībā, bioloģijā, karjeras izglītībā un sociālā darba izglītībā.

Grāmata ir viena no profesores L. Danielas gatavotajām grāmatām par tehnoloģiju bagātinātu mācīšanos, tomēr nepieciešams turpināt pētījumus, lai meklētu jaunas idejas, kā organizēt mācīšanos izmantojot tehnoloģiskos risinājumus, tai pat laikā nodrošinot, ka mācīšanās virzīta uz jaunu ideju attīstību.

Dalīties