Šī gada septembrī pētījuma “Augstākā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” otrās kārtas, kas tiek īstenots Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.6. specifiskā atbalsta mērķa “Ieviest izglītības kvalitātes monitoringa sistēmu” 8.3.6.2. pasākuma “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” ietvaros, notika Helsinku universitātes asociētās profesores Heidi Hītinenas meistarklase “Vispārīgu prasmju integrēšana augstākajā izglītībā”, kā arī darba seminārs, kurā tika ziņots jau par pirmajiem rezultātiem un plānots projekta starpziņojums, ko Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) gaida 2023. gada janvāra sākumā.  

Kopš 2022. gada maija, uzsverot caurviju kompetenču pilnveidi par nozīmīgu studiju procesa rezultātu, Latvijas Universitātes īstenotā projekta “Augstākā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” otrās kārtas (ESF projekta Nr. 8.3.6.2. “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros; 8.3.6.2/17/I/001; Nr. ESS2022/442) komandai rudens cēliens ir uzsācies visai aktīvi. Pētniekiem  un kolēģiem no Latvijas Republikas IZM 2022. gada 2. septembrī bija iespēja piedalīties Helsinku universitātes asociētās profesores Heidi Hītinenas (Heidi Hyytinen) meistarklasē, kurā tika sniegts ieskats Somijas pieredzē par mērķtiecīgu studentu caurviju kompetenču attīstīšanu augstskolas studiju procesā. Helsinku kolēģi ir pārliecinājušies, ka jomai specifisko un caurviju kompetenču meistarīga kombinēšana ir nozīmīgs profesionālās autonomijas konstruēšanas priekšnosacījums.

Savukārt,  9. septembrī, projekta komanda tikās seminārā, lai apspriestu vasarā padarīto un plānotu turpmākās aktivitātes. Pasākuma laikā tika prezentēti izpētes rezultāti par uzņēmējspēju un digitālo kompetenci caurviju un profesionālās kompetences ietvarā;  globālās un pilsoniskās kompetences dalījuma vai apvienojuma pamatojumu; kompetenču saskaņošanu starp vispārējo, profesionālo un augstāko izglītību, kā arī augstākās izglītības iestāžu personāla tālākizglītības programmas izveidi, kas palīdzētu  novērtēt studentu caurviju kompetences un iekļaut tās studiju rezultātos. Tika pārrunāti arī jautājumi par pedagogu profesionālās kompetences novērtēšanas metodoloģijas aprobāciju u.c. Jau šī gada beigās IZM gaida pētījuma starpziņojumu, lai iestrādātu pirmos rezultātus izglītības politikas plānošanas dokumentos.

Pētījumu ar Izglītības un zinātnes ministriju noslēgtā līguma ietvaros veic Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūts, taču kopumā tajā iesaistīti vadošie pētnieki, pētnieki, eksperti un zinātniskie asistenti no Latvijas Universitātes, Rīgas Tehniskās universitātes, Rīgas Stradiņa universitātes, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija un Helsinku Universitāte (Somija).  Pētījuma vadītāja – LU prof. Zanda Rubene.

Pētījums noslēdzas 2023. gada oktobrī.

 

Pētījuma „Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” 2. kārta īstenota ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu projektā Nr. 8.3.6.2/17/I/001 „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana”. 

 

Dalīties