Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes pētnieki piedalās projekta noslēdzošajā konferencē.

Jaunais gads iesācies ar pavisam tālu un skaistu braucienu – projekta komanda no Latvijas Universitātes devās uz Indiju, kur DiversAsia: Iekļaujošās prakses pārņemšana dažādības atbalstam Āzijā projekta ietvaros notika noslēdzošā šī projekta konference, kā arī visu sasniegto projekta rezultātu prezentēšana.
Šis bija ceturtais un pēdējais šī projekta brauciens uz Āziju,  Bubanešvāras tehnoloģiju institūtu, kurā sadarbības partneri apmainījās ar pieredzi un praksi par to kā veicināt iekļaujošāku vidi augstākās izglītības iestādēs studentiem ar īpašajām vajadzībām. 

Indijas Tehnoloģiju institūts Bhubaneswar (IIT Bhubaneswar) ir Indijas augstākās izglītības iestāde, kas dibināta 2008. gadā. Galvenokārt šis institūts specializējas tādās pētniecības jomās kā dabaszinātnes, inženierzinātnes un humanitārās zinātnes. Šim institūtam ir septiņas fakultātes un 13 pētniecības institūti tādās jomās kā mākslīgais intelekts, virtuālā realitāte, dizains un inovācijas. Liela daļa institūtu savu pētniecību saista ar inženierzinātnēm. Starp visām Indijas augstākās izglītības iestādēm, šis Tehnoloģiju institūts izceļas ar stingro uzņemšanas procedūru, augstas kvalitātes izglītības standartiem un spēcīgo akadēmisko vidi, kas veicina studentu izaugsmi un attīstību.

Šīs vizītes laikā LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes projekta komanda piedalījās šī projekta noslēdzošajā konferencē “DiversAsia International Conference on Inclusive Higher Education, DiversAsia Toolkit, Accessibility Checker, and Best Practices”. Profesore Linda Daniela uzstājās abās konferences dienās, daloties ar atziņām un praktiskiem ieteikumiem, kā veicināt iekļaujošu vidi augstākās izglītības iestādes un kādi galvenie principi būtu jāņem vērā izstrādājot iekļaujošu stratēģiju šajās iestādēs. Konferences otrajā dienā, līdzās citiem projekta partneriem, prof. Daniela izklāstīja, kādi pamatprincipi būtu jāievēro digitālu tiešsaistes kursu veidotājiem, lai atbalstītu un sekmētu studentu zināšanu pilnveidi, domājot par viņu integrēšanu studiju procesā. Pārstāvji no citām sadarbības organizācijām prezentēja izstrādātos rīkus un tehnoloģijas, kas praktiski atvieglo un veicina mācību procesu studentiem ar īpašām vajadzībām.

Viens no šī projekta lielākajiem ieguvumiem ir izveidotais rīks, kas sniedz praktiskus padomus un veicina izpratni par standartiem,  kas būtu jāievēro, kad domājam par studentiem ar īpašām vajadzībām. Rīka izstrādē tika iesaistīti visi projekta partneri un tas aptver visnotaļ izvērstu informāciju par iekļaujošas vides un mācību materiālu veidošanu. Rīkā apkopotā informācija sniedz ieteikumus un skaidro teorētiskas un pedagoģiskās vadlīnijas, kas palīdz augstākās izglītības iestādēm veidot integrējošu studiju procesu. Papildus rīkā atrodami praktiski padomi digitālu mācību materiālu radīšanai, paredzot, ka šo mācību materiālu specifika ir veltīta, lai atbalstītu studentus un viņu iespējas iegūt zināšanas studējot. Rīkā apkopoti ieteikumi, kas palīdz augstākās izglītības iestādēm attīstīties stratēģiski, strādājot tieši ar iekļaujošas vides politikas veidošanu. 

Kopumā projekts ilga trīs gadus un to laikā paveikts ievērojams darbs, lai veicinātu iekļaujošu augstāko izglītību, rūpētos par sabiedrības izglītošanu šajos jautājumos un, pats svarīgākais – veicinātu pilnvērtīgu studentu integrēšanu studiju procesā. Visa projekta komanda strādājusi pie labo prakšu apkopošanas no visas pasaules, veikusi pētījumu par iekļaujošu augstāko izglītību Indijā un Bangladešā, kā arī publicējuši vairākas zinātniskas publikācijas par iekļaujošu augstāko izglītību.

 

Projektā iesaistītie partneri: Projekta vadošais partneris ir Nottingham Trent University (Apvienotā Karaliste). Projektā piedalās partneri no Indijas (Indian Institute of Technology Bhubaneswar un Vellore Institute Of Technology Trust-Vit University), ​Bangladešas (Bangladesh University of Engineering un Jahangirnagar University​), Latvijas (Latvijas Universitāte), Turcijas (Gazi University​), Serbijas (SoftQNR​), Bulgārijas (Plovdiv University “Paisii Hilendarski” un NARHU, National Association of Professionals Working with People with Disabilities)​ un Beļģijas (PHOENIXKM BVBA​).

Projektā Latvijas Universitāti pārstāv:

Prof. Linda Daniela (projekta vadītāja), Arta Rūdolfa (projekta pētniece), Astra Rūdolfa (projekta vadītājas asistente)

Projekta Nr.: 618615-EPP-1-2020-UK-EPPKA2-CBHE-JP.

Projekta termiņš: no 2021. gada 15. janvāra līdz 2024. gada 14. janvārim.

Kopējā piešķirtā finansējuma summa projektam ir 1 00 00 00,00 Eiro.

 

Dalīties